7.4.2015

Projekti liikunta

Seuraavan projektin aika alkaa vihdoin olla ajankohtaisempaa - nimittäin liikunnan!

Nuorempana olin reipas ja kokeilunhaluinen liikkuja ja on tullu pienen elämäni aikana harrastettua paljon mm balettia, telinevoimistelua, kuntonyrkkeilyä ja vuosia tanssia (hip hop, street, show). Harrastukset jäi siinä murrosiäin kynnyksellä koska kaverit oli numero ykkönen.

Parin vuoden sisään oon käyny säännöllisen epäsäännöllisesti työkaverin kanssa jumpissa ja mieheni kanssa sulkapalloa pelaamassa. Jumpat on nyt jäänyt, sulkapallosta on kolmen viikon pituinen tauko.. Yritän käydä kerran viikossa pelaamassa. Salillakin on tullu aikanaan kulutettua aikaa, mutta innostus lopahti siihen ettei ollut mitään sarjaa tai sen kummempaa tietoa laitteista enkä tietenkään ottanut asioista selvää..

Oon myös kompannu liikunnan vähyyttä sillä että mun työ on hyvin fyysistä ja se tuntuu aika ajoin kunnon treeniltä! Silti nyt on tullu tarve/himo liikkua muutenkin. Ja näin viime vuoden lopulla unen, jossa kävin säännöllisesti pelaamssa sulkapalloa ja olin niin innostunut treenaaja että lopetin tupakan polton. Uni motivoi paljon ja ensimmäinen etappihan oli tupakan lopettaminen.
Treeni vaatteetkin on nyt päivitetty tän hetken tarpeisiin ja kuntovitoseen ilmottauduttu! Vitonen on toukokuussa ja siihen olis kiva vähän treenata.

Nyt olisi tarkoitus mennä mulle uudelle salille tutustumaan ja laatimaan lopullinen 2-jakoinen treeniohjelma. Ohjelmaa on jo siis alustavasti laadittu. Oon ajatellut niin että olisi hyvä päästä kaksi kertaa viikossa salille ja kerran pelaamaan sulkapalloa, se olis varmaan mulle sopiva määrä ja sen näkee sitten miten toimii mun tän hetken ideat.

Mun tavoitteena ei ole kilojen karistus vaan säännöllisen liikunnan tuominen takas mun elämään ja sen hyvän fiiliksen tunteminen treenin jälkeen. Mulla vaan on paha tapa keksiä huonoja ja joskus hyviäkin "tekosyitä" itselleni ja keksiä kaikkea muuta tekemistä liikunnan sijaan. Itseänihän mä tässä vaan kiusaan.. Toivottavasti tämän julkaisu auttaa mua eteenpäin, koska nyt oon kertonut julkisesti mihin pyrin ja tiedän että kuka vaan voisi lukea, niin nyt on paljon pelissä!


Ulkokengät odottaa jo lenkille pääsyä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti